Unul dintre cele mai importante beneficii in ceea ce priveste crearea de campanii pe social media este ca iti ofera posibilitatea de a testa (campanii A/B testing), urmari, optimiza si targeta ad-urile cu exactitate.
Pixelul Facebook este un tool pentru colectarea datelor ce va ajuta sa optimizati campaniile pe Facebook si Instagram. In februarie 2022, Facebook Pixel si-a schimbat numele in Metapixel.
Daca rulati campanii pe Facebook sau Instagram in acest moment, sau intentionati sa incepeti sa faceti promovare pe aceste doua canale, pixelul de Facebook (sau Metapixelul) este un must si trebuie sa il folositi pentru a genera rezultatele dorite.
In acest articol, dorim sa va prezentam mai in detaliu:
- Ce este Metapixelul si cum functioneaza?
- Cum setam corect Facebook pixel/Metapixel?
- De ce trebuie sa instalam Metapixel?
Ce este Metapixelul si cum functioneaza?
Pixelul de Facebook/Metapixelul este de fapt un cod pe care il plasezi in site-ul web. Prin intermediul lui sunt coletate datele care va ajuta sa urmariti conversiile din ad-urile Facebook, sa optimizati campaniile si sa construiti audiente dorite pentru ad-urile viitoare. Pe langa asta puteti face si remarketing catre pesroanele care au facute deja actiuni pe site (fie au vizionat o pagina, un produs, au pus un produs in cos si nu au finalizat achizitia etc).
Practic, Pixelul de Facebook plaseaza si declanseaza cookie-uri pentru a urmari utilizatorii, in timp ce acestia interactioneaza cu business-ul atat pe Facebook/Instagram, cat si in afara acestor platforme de social media.
Exemplu: daca intri pe instagram si vezi un anunt sponsorizat pe care dai click pentru a vedea detalii despre produsul respectiv (practic intri pe site prin anunt), cu siguranta aceasta informatie este colectata prin Metapixel si, daca sunt realizate campanii de remarketing, este foarte posibil sa fii printre cei retargetati. In urmatoarea perioada, mai mult ca sigur vei vedea un alt anunt al acestui business pe Facebook/Instagram.
Aceasta este o modalitate foarte usoara pentru agentiile de marketing de a reaminti cumparatorilor sa revina pentru a achizitiona acele articole care prezinta interes pentru ei. Remarketing-ul nu este singura functie a pixelului facebook. Este foarte important pentru urmarirea, analiza si optimizarea generala a anunturilor ce ruleaza in Facebook/Instagram. Pixelul poate urmari diverse actiuni pe care utilizatorii le fac pe site: achizitie sau adaugarea unui produs in cos. Aceste actiuni sunt numite de Facebook “evenimente”.
Tipuri de evenimente pe care le poti urmari cu ajutorul Facebook pixel:
- Purchase: cineva care face o achizitie in site
- Lead: completarea unui formular in site
- Complete registration: de exemplu, abonarea la newsletter
- Add to cart: adaugarea unui produs in cos
- Add to wishlist: adaugarea unui produs in lista de dorinte
- Initiate checkout: utilizator ce incepe procesul de plata pentru finalizarea unei comenzi pe site
- Search: ce cauta utilizatorii pe site
- View Content: cineva care se uita pe o anumita pagina din site
Cum setam corect Facebook pixel/Metapixel?
Acum ca ati aflat la ce va ajuta pixelul, este timpul sa invaatati cum se instaleaza corect pe site.
Pasul 1: Crearea unui pixel Facebook
Trebuie sa intrati pe Facebook Event Manager, dati click pe “Connect to Data Sources” in partea stanga din meniu si apoi selectati “Web”. Dati click pe “Get Started” pentru a continua.
Selectati “Facebook Pixel” si apoi “Connect”.
Adaugati un nume pentru Pixel si adresa site-ului, apoi click pe “Continue”.
Si gata, pixelul este creat. Acum ca l-am creat, trebuie adaugat codul de pixel pe site pentru a incepe sa colecteze datele.
Pasul 2: Adaugarea codului Pixel Facebook pe site
Pentru a pune codul pixelului pe site, se pot utiliza mai multe modalitati:
- poti folosi “Use a Partner Integration”. Aceasta te va pune sa urmezi cativa pasi insa este o varianta fara sa utilizezi codul.
- poti folosi varianta “Email Instruction” si practic poti trimite instructinile pe email developerului.
- sau poti instala codul manual prin selectarea optiunii “Install Code Manually”:
- Click pe “Install Code Manually”
- Click pe butonul verde “Copy Code”.
- Pune codul in sectiunea Header din site, chiar inainte de tag-ul </head>. Trebuie sa copiezi codul pe fiecare pagina, daca site-ul are mai multe pagini. Dupa ce ai pus codul. dai click pe “Continue”.
- Selectati “Turn on Automatic Advanced Matching” pentru a urmari mai precis conversiile si pentru segmentarea audientei mult mai bine. Apoi click pe “Continue”.
Pasul 3: Setarea event-urilor Facebook
Click pe butonul “Open Event Setup Tool”. Alege ID-ul pixelului de Facebook, click pe “Settings” apoi da scroll pana ajungi la Open Event Setup Tool. Adauga URL-ul, apoi click pe “Open Website”.
Facebook iti va genera cateva sugestii de event-uri. Poti da click pe Review pe fiecare event, apoi Confirm sau Dismiss, in functie daca vrei sa le pastrezi sau nu. Click pe “Finish Setup”.
Acum ca ai setat si event-urile, este timpul sa trecem la ultimul pas.
Pasul 4: Asigura-te ca pixelul functioneaza cu ajutorul tool-ului “Facebook pixel helper”
Instaleaza extensia de la Chrome “Facebook pixel helper”. Intra pe pagina si acest pop-up iti va indica cati pixeli sunt instalati pe site si daca acestia funtioneaza ok sau au anumite erori ce trebuie corectate.
De ce trebuie sa instalam Metapixel?
Cresterea indicatorului ROAS
Informatiile colectate de pixel ajuta la afisarea anunturilor catre persoane care au cea mai mare probabilitate de a face actiunea pe care o dorim in campanie. Acest lucru ne permite sa imbunatatim rata de conversie a reclamelor si obtinerea unui ROAS mai bun.
Campanii de remarketing
Datele colectate de pixel va permit sa afisati reclame directionate catre utilizatorii care au vizitat site-ul deja sau care au facut o actiune specifica pe site. De exemplu, puteti afisa utilizatorilor un anunt cu exact produsul pe care ei l-au adaugat in cos sau in lista de dorinte.
Crearea de audiente lookalike
Facebook poate utiliza datele pentru a va ajuta sa creati audiente asemanatoare cu persoanele care au interactionat deja cu site-ul dvs bazandu-se pe anumite date demografice, interese, aprecieri etc. Acest lucru va poate ajuta sa ajungeti la audiente pe care nu le-ati fi atins in alta modalitate.
Optimizeaza valoarea cosului de cumparaturi
Pe masura ce facebook colecteaza date despre cine cumpara de pe site-ul tau si cat anume cheltuie, poate ajuta la optimizarea campaniilor pe baza valorii cosului de cumoaraturi. Aceasta inseamna ca va afisa automat anunturile pentru persoane care din comportamentul lor, au cea mai mare sansa sa faca achizitii de valoare mai mare.
Acum ca ti-am prezentat ce este Metapixel, cum se seteaza corect pe site si cum te ajuta pentru optimizarea campaniilor, iti uram spor la optimizat campanii. Daca vrei sa afli mai multe infromatii despre digital marketing, te asteptam in sectiunea blog din site sau pe Facebook/Instagram unde postam mai des.